דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסת תוכנה 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 2099 פעמים ]

הנדסת תוכנה

 

העולם הממוחשב שלנו מתפתח וגדל בכל שנייה. אחד התחומים החשובים ביותר בו הוא הנדסת תוכנה ובניגוד לשאר מקצועות ההנדסה, כאן לא מדובר על מדע מדויק באופן חד משמעי. למרות זאת (ואולי בעקבות כך) הנדסת התוכנה היא אחד התחומים הפופולאריים ביותר בעולם ההנדסה והמקצוע המבוקש ביותר מבין מסלולי הלימודים השונים.

 

מה ההבדל בין הנדסת תוכנה למדעי המחשב?

 

מדעי המחשב, מתמקדים יותר במחקר תיאורטי, כלומר, רכישת הידע התיאורטי בתחום ושימוש במדעים המדויקים, כמו מתמטיקה ופיזיקה, ע"מ  לבנות תיאוריות ולאשש אותן. הנדסת תוכנה היא הצד היישומי יותר של עולם המחשבים- פתרון בעיות, תפעול ותחזוק של תוכנות, בנייתן ויצירתן.

 

מה כוללת הנדסת תוכנה?

 

חד משמעית- את כל מה שקשור לתוכנה כלשהי. מהנדס תוכנה מלווה תוכנה מהרגע בו הגה את הרעיון, דרך יצירתה, הפעלתה, בדיקה ותיקון התקלות שהתגלו בה ועד הוצאתה לשוק. תהליך כזה יכול להימשך כמה שנים והוא כולל נגיעה בכל הקשור למחשב ולפעולותיו.

 

הנדסת תוכנה כוללת גם דברים שאינם קשורים באופן מוחלט לתוכנה עצמה ולהפעלתה, כמו למשל אבטחת תוכנה. התחום הזה עוסק בדרכים למנוע פריצה לתוכנה ולהבטיח את הגנתה. אמנם זהו דבר שנעשה 'מסביב' לתוכנה ופחות בתוכנה עצמה, אך הקשר שלו לתחום הנדסת התוכנה הוא ישיר.

 

עולם המחשבים המתפתח הופך את התחום לבלתי נגמר

 

כמה כבר יכולים לחדש לנו בעולם המתמטיקה? כמה חידושים תמצאו בשנה בהנדסת תעשייה וניהול? לא יותר מידי. הנדסת התוכנה לעומת זאת היא תחום שמשתנה ללא הפסקה, כל הזמן ובכל דקה. כמות החידושים שיש בשנה היא עצומה והעוסקים במקצוע צריכים כל הזמן 'לרדוף' אחרי העדכונים. לא פשוט בכלל.

 

וכל זה מחכה לכם במהלך לימודי הנדסת תוכנה

 

לימודי הנדסת תוכנה נחשבים אולי לקשים ביותר שקיימים כיום וזה כלל לא מפתיע: כמות החומר וסוגי הקורסים הנלמדים במסלול הזה הופכים את העניין למסע מפרך ולא פשוט, עד לקבלת התואר הנכסף. גם אם נשווה זאת למדעי המחשב נבין כי לימודי ההנדסה תובעניים יותר, ולו רק משום שהם נמשכים ארבע שנים ולא שלוש.

 

מה כוללים לימודי הנדסת תוכנה?

 

הרבה מאוד קורסים בהרבה מאוד תחומים: זה מתחיל במדע המדויק, כמו מתמטיקה סטטיסטיקה ופיזיקה, ממשיך לנושאים הבסיסיים שנלמדים גם במדעי המחשב ומסתיים בקורסים הייחודיים למקצוע הנדסת התוכנה: עיבוד אותות ותמונות, פיתוח מערכות, ניהול צוותי פיתוח וכדומה.

 

עוד כמה פרטים על לימודי הנדסת תוכנה

 

לימודי הנדסת תוכנה נמשכים, כמו כל לימודי הנדסה שהם, ארבע שנים (עמוסות ומעניינות מאוד). הם מעניקים לבוגרים תואר B.Sc- תואר ראשון במדעים כפי שנהוג בישראל. הלימודים יכולים להתקיים בכמה מסלולי התמחות וביניהם:

 

·         מדעי המחשב

·         הנדסת מחשבים

·         הנדסת מערכות מידע

·         תקשורת מחשבים ותכנות בסביבת אינטרנט

 

לקראת סיום הלימודים על הסטודנט להגיש פרוייקט גמר- העבודה הגדולה בתואר, שממחישה ומתרגלת את כל שלבי הנדסת התוכנה כפי שהם מתבטאים בשוק העבודה. הפרויקטים נעשים בדרך כלל בשיתוף עם חברות גדולות בתחום כמו אינטל, תע"ש וכדומה.

 

היום הנדסת תוכנה היא בעצם הכל

 

אין תחום שלא נוגע להנדסת תוכנה בדרך זו או אחרת. מאחר וכולנו 'ממוחשבים' באיזשהו אופן, ניהול יצירה ובקרה על תוכנות רלוונטיים לכולנו. בנקים, בתי חולים, מטוסים, כלי תקשורת ועוד רבים וטובים- כולם זקוקים בשורותיהם למהנדס תוכנה מקצועי וטוב. לכן, הבוגרים של לימודי הנדסת תוכנה יימצאו כנראה במהירות עבודה בתחום.

המכללה האקדמית להנדסה ירושלים מוכרת ע"י המועצה להשכלה גבוהה ונחשבת למוסד אקדמי מוביל בתחום לימודי הנדסה.
מחויבותה למצוינות באה לידי ביטוי ברמה אקדמית גבוהה, מעבדות מתקדמות ושיתופי פעולה ייחודיים עם התעשייה הטכנולוגית בירושלים ועם מוסדות אקדמיים מובילים בארץ ובעולם.
המכללה מציעה מגוון מסלולי לימוד המעניקים תואר ראשון B.Sc. ומכשירים את בוגריה למהנדסים מוצלחים אשר מתקבלים בברכה הן באקדמיה והן בתעשייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב